ניסור יהלום – המדריך המלא

מה תרצו לדעת?

ניסור יהלום לא מוכר לכולם, אבל מדובר על טכניקה חדשה יחסית שנחשבת לפופולרית ומבוקשת על ידי לקוחות, קבלנים ופרויקטים ציבוריים. תהליך ניסור יהלום יכול להיות בשלבי בנייה, בשלבי הריסה ועבור שיפוצים. היתרון המשמעותי של ניסור יהלום הוא עוצמה ודיוק ברמה הגבוהה ביותר. לפניכם המדריך המלא על ניסור יהלום:

מה זה ניסור יהלום?

נתחיל ונסביר, ניסור יהלום היא השיטה המובילה והיעילה ביותר לניסור וקידוח בטון. בשביל שניתן יהיה לבצע עבודות מסוג זה בעל המקצוע צריך להחזיק בהסמכה של קבלן ניסור בטון הניתנת לו לאחר שסיים קורס, אם הקורס מוכר תחת משרד הרווחה גם בעל המקצוע יהיה מוכר שם. במה שונה ניסור יהלום מניסור רגיל? ניסור רגיל הוא דבר שאנחנו מבצעים בשגרה, בין אם מדובר על ניסור עצים או קדיחה סטנדרטית. ניסור יהלום שונה בעוצמה, בדיוק ובחומר בו משתמש בעל המקצוע.

ניסור יהלום בנוי ממסור גדול עם אמצעי קירור שפועל כל זמן שהמסור בפעולה. אמצעי הקירור נועד כדי גם כדי לקרר את המנוע בזמן הפעלת המסור ומנגד, המטרה השניה של מערכת הקירור היא להתיז מים כדי למנוע מאבק להתפזר באוויר וחלקיקי בטון. ניסור בטון ביהלום הוא באמצעות מסור גדול שעל גבי הדיסק/להבים יש שבבי יהלום או תצורה אחרת של חומר עם שילוב יהלום. בדרך כלל כל ניסור שאנחנו נרצה בסדר גודל כזה יהיה מניסור יהלום, וזה לא נתון שאמור להשפיע על המחיר. עוד נתון חשוב, כמעט תמיד אנחנו נעבוד בשלט רחוק עם מסור חשמלי באמצעות חיבוק לנתיב מדויק.

למה משמש ניסור יהלום?

קיים מגוון רחב של שימושים בניסור יהלום:

  1. יצירת פתחים ניסור יהלום נועד כדי לאפשר לנו לייצר פתחים לחלונות, מזגנים ודלתות בצורה מדויקת ומהירה.

  2. שבירת בטון שימוש נוסף לניסור יהלום הוא לצרוך שבירת קורות בטון, עמודי בטון, הרחבת חללים פנימיים ועוד.

  3. תשתיות לעיתים צריך לנסר בשביל להעביר תשתיות של מערכות חשמל, גז ואינסטלציה. אמנם בדרך כלל השיטה נעשית על ידי קידוח יהלום ולא ניסור יהלום.

  4. ממ"ד במקרים מסוימים נדרש לבצע עבודות ניסור במקלט או ממ"ד ובשביל זה צריך כלי עוצמתי שיאפשר זאת וזה מסור יהלום.

השימושים לניסור יהלום רחבים ממה שציינו ובכל פרויקט נוכל למצוא את השימוש בניסור יהלום. לדוגמה, במקרים מסוימים אנחנו נוכל לראות שניסור יהלום ישמש אותנו בין היטב לצורך הריסת מבנים. כדי להרוס מבנה בצורה מדויקת ובטוחה אי אפשר תמיד פשוט להגיע עם שופל ולהרים את המבנה, לעיתים צריך להרוס בדייקנות את עמודי התווך ולאחר מכן להגיע להרס כולל.

כמה עולה ניסור יהלום?

המחיר של ניסור יהלום הוא לאו דווקא מתבסס על עצם היותו ניסור יהלום, אלא תלוי במגוון פרמטרים המאפיינים את הפרויקט:

  • עובי בטון כל קיר בטון בעל עובי שונה בהתאם לסטנדרט הבניה באותו מקום. יהיו קירות של 10 ס"מ, יהיו קירות של 30 ס"מ ויהיו קירות ממ"ד וקירות בעובי של 40 ס"מ ומעלה. ניסור יהלום יכול להסתגל לכל עובי בטון, אך כלל שעובי הבטון עבה כך המחיר מתייקר.

  • היקף עבודה ככל שהיקף העבודה יהיה גדול כך המחיר יהיה נמוך. מה זה אומר? אם עכשיו יש בניין של 6 דירות שצריך עבודות ניסור בטון ליצירת פתחים לחלונות ודלתות המחיר לכל מ"ר יהיה נמוך בהשוואה למחיר עבור פרויקט יחידני.

  • מורכבות קבלן ניסור בטון לוקח בחשבון עד כמה הגישה לפרויקט נוחה ועד כמה היא מורכבת ולפי זה קובע את המחיר.

בטון טופ חברת ניסור בטון מובילה

לא פשוט למצוא את החברה המתאימה שתבצע עבודות ניסור בטון עבורכם. לצערנו יש חברות וקבלנים רבים שעובדים ללא האישור הנדרש ולא על פי הנהלים. חברת בטון טופ היא חברה שעובדת בשקיפות מלאה מול הלקוח וכמובן, משקפת את התהליך בצורה ברורה. חברת בטון טופ בעלת מוניטין חיובי רחב, היא פועלת מעל 15 שנים בתחום ותחתיה רשומים אלפי לקוחות מרוצים.

חשוב לוודא שמדובר על קבלן ניסור בטון עם הסמכה מתאימה ואישורים מתאימים. לאחר מכן, נרצה שטווח המחירים יהיה בהתאם לשוק. בחרו בחברה עם חוות דעת חיוביות, מוניטין וניסיון של לפחות 5 שנים.

השימוש בניסור בטון יהלום אינו רק עבור מבנים בתהליכי בנייה. ניסור יהלום הוא תהליך נקודתי שיכול גם להתאים לבתים שעוברים שיפוץ ורוצים להרחיב פתחים או ליצור פתחים חדשים.

כמעט כל פרויקט ניסור יהלום או כל שינוי במבנה דורש אישור קונסטרוקטור על פי חוק. קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין ותפקידו לוודא שהפרויקט אינו פוגע בתשתיות הבית וביציבותו. כמו כן, ללא אישור קונסטרוקטור לא תהיה אחריות על העבודה באופן חוקי במקרה של אסון.

5/5 - (1 vote)
בטון טופ

בטון טופ

מנכ"ל חברה משה אדרי שעוסקת ניסור וקידוח בטון בפריסה ארצית, עבודה בסטנדרטים מחמירים – חברת בטון טופ אשר נוסדה על ידי משה אדרי, עוסקת בעבודות הריסה, עבודות ניסור וקידוח למגזר הפרטי והעיסקי. חברתנו מתחייבת לעבודה מקצועית ובמחירים הוגנים ותוך הצגת אמינות ושקיפות.

השאירו פרטים
שירותים נוספים

שלח טופס להצעת מחיר מהירה

דילוג לתוכן