כל מה שכדאי לדעת על בטון בחצר

כל המידע על בטון בחצר

בטון הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בענף הבנייה. בעבר השתמשנו בחומר הבטון בעיקר ליציקת תקרות או לבנייה של חדרי הביטחון, אך בשנים האחרונות חומר הבטון עבר מהפך, יותר ויותר אדריכלים ומעצבי פנים בוחרים במשטחי הבטון כדי לתת מראה שונה, מראה ייחודי ומרשים. אחד המקומות הנפוצים שבו אנו משתמשים בחומר הבטון הוא חצר הבית.

מי צריך בטון בחצר?

בשנים האחרונות עיצוב החצר הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. הוא מאפשר לדיירים לנצל טוב יותר את השטח של החצר ומאפשר שימושים רבים, הוא משדרג כל חצר והופך אותה לחצר מרשימה ויוקרתית ומעניק אווירה מיוחדת.

השימוש בבטון לעיצוב החצר נעשה בהתאם לאופי החצר. אם בעלי הבית אוהבים גינה ירוקה עם עצי פרי, פרחים ומרבדי דשא, הם לא יידרשו לשימוש בבטון, אך אם הם מעוניינים במשטחים שעליהם אפשר יהיה להציב שולחן וכיסאות או מיטות שיזוף, הם ישמחו לבטן את החצר במשטחי בטון במראה חדשני ומיוחד.

יציקות בטון בחצר משמשות אותנו למטרות נוספות, ליצירת מקומות חניה, להקמת גדר, להקמת מחסן בטון ועוד.

בגינות גדולות אפשר לשלב בין משטחים ירוקים לבן משטחים העשויים מבטון. כיום יש סוגים שונים של בטון, בטון לבן או בטון צרוב וההחלטה על סוג הבטון ועל המראה תלויה בעיצוב הכללי של החצר.

חשוב להדגיש כי עבודות של יציקת בטון בחצר אינן אמורות לשנות את המראה הטבעי של הגינה ולגרום נזק לאדמה. חברה מקצועית תדע ליצוק בטון בחצר בלי לגרום לנזקים לאדמה, לעיצוב או לכל גורם אחר.

בטון בחצר למה גם לכם כדאי ליצוק בטון בחצר?

למשטחי הבטון בחצר, או בכל מקם אחר, יש הרבה יתרונות.

ריצוף בטון בגינה הוא ריצוף עמיד וחזק. הוא יוכל לעמוד בכל תנאי מזג האוויר, גם בתנאים קיצוניים של גשמים, ברד, שלג וסערות. גם תנאי מזג אוויר קיצוניים לא יפגעו בחוזק שלו, בעמידות שלו ובמראה.

חומר הבטון הוא חומר קשיח, חומר המבוסס על תערובת של צמנט, מים חצץ וחול. הודות לאופי הייחודי של החומר, משטחי הבטון הם משטחים בעלי כושר נשיאה גבוה. אם תרצו, למשל, להציב על משטח הבטון, בריכה גדולה עם הרבה מים, תוכלו לעשות את זה ללא חשש שהאדמה תשקע.

במשטחי הבטון, בניגוד למרבדי הדשא, אין מהמורות, אין קרחות, אין מרווחים, אין בורות ועוד. זהו משטח אחיד רציף. כתוצאה מכך גם הסיכויים למעידה או לכל פגיעה אחרת נמוכים באופן משמעותי.

את משטחי הבטון אפשר ליישם על גבי כל משטח קיים, על האדמה, על גבי מרצפות ישנות או כל משטח אחר.

כאשר אתם רוצים לעצב גינה מרשימה וחדשנית, חומר הבטון הוא החומר המנצח. העיצובים המרשימים והבחירה בין בטון אפור לבטון לבן משדרגים כל גינה והופכים גינה שגרתית ואפורה לגינה מעניינת ומרשימה.

בואו ללמוד איך יוצקים בטון ?

יציקת בטון זהו התהליך שבו מעבירים את חומר הבטון ממצב של נוזל למצב מוצק. את החומר הנוזלי יוצקים אל תבניות מיוחדות, הן שומרות על הצורה שלו במצב צבירה נוזלי ומעניקות לו את התמיכה עד אשר הוא הופך להיות מוצק.

יציקת הבטון בגינה נעשית במספר שלבים:

  • השלב הראשון הוא השלב של הכנת השטח. העומק המינימאלי הנדרש לריצוף בטון הוא כעשרה סנטימטרים, פחות מעשרה סנטימטרים משטח הבטון לא יהיה חזק מספיק. אם המשטח אינו מספיק עמוק צריך לחפור עד שמגיעים לעומק הרצוי.
  • חשוב לבדוק האם במקום יש תשתיות חשובות כמו תשתיות של אינסטלציה, של גז, חשמל וכבלי תקשורת. אם יימצאו תשתיות, יש לדאוג להעביר אותם למקומות אחרים.
  • יש לבדוק אם האדמה אינה רכה מדי. אם האדמה רכה, יש לפזר עליה חול כדי לשפר את יציבות האדמה ולא לשכוח ליישר את השטח שוב. מומלץ להניח על האדמה ניילון ייעודי כדי למנוע בריחה של הנוזלים.
  • בשלב הבא יש לתחם את שטח העבודה ולבנות תבנית בעזרת קרשים מחוזקים במוטות ברזל כדי למנוע תזוזה של הבטון בזמן הייבוש. חשוב לפלס את המסגרת ולבדוק שאין בה חריצים או סדקים כדי להבטיח שנוזל הבטון לא יחדור לתוכה.
  • יש להניח רשת ברזל בעובי של בין שישה מילימטרים לשמונה סנטימטרים כדי לחזק את היציקה.
  • את היציקה מבצעים היישר ממשאית הבטון. חשוב לבדוק שמשאית הבטון יכולה להגיע אל השטח, אם אין גישה למשאית, היציקה תתבצע באמצעות המשאבה.
  • לאחר שפיכת נוזל הבטון יש לפלס את השטח, ליישר את החומר ולהמתין עד להתייבשות החומר. בחלק מהמקרים תידרש גם החלקת הליקופטר כשעתיים לאחר היציקה כדי שמשטח הבטון יהיה חלק במיוחד.
  • כאשר מבצעים משטחי בטון או שבילים בחצר חשוב להקפיד על שיפועים תקינים כדי לאפשר את ניקוז המים.
  • לאחר יציקת הבטון אפשר להתאים אותו לצרכים הספציפיים, בין השאר באמצעות קידוח.

אם תרצו לקדוח חורים במשטחי הבטון, חשוב לבצע את העבודה בטכניקה של קידוח וניסור יהלום. ניסור היהלום זוהי טכניקה חדשנית המנצלת את חוזקו של היהלום כדי להתגבר על החוזק של משטח הבטון ולבצע עבודה מקצועית ואסתטית וברמת גימור גבוהה במיוחד.

חברת "בטון טופ" צברה ניסיון רב בתחום יציקת הבטון ובתחום ניסור וקידוח בבטון. אנו מצוידים בכל הרישיונות הנדרשים, בכלי עבודה חדשניים ובשיטות טכנולוגיות עדכניות המאפשרים לנו לבצע את העבודה במהירות ובמקצועיות. צוות העובדים עובר הכשרות בתחום, הוא מנוסה ומיומן, אנו מחויבים למחירים הוגנים ומעניקים אחריות על כל עבודה.

מחפשים את הטובים מכולם? הגעתם אל היעד. צרו קשר וקבלו הצעת מחיר ללא התחייבות!

תוכן עניינים

5/5 - (1 vote)
בטון טופ

בטון טופ

מנכ"ל חברה משה אדרי שעוסקת ניסור וקידוח בטון בפריסה ארצית, עבודה בסטנדרטים מחמירים – חברת בטון טופ אשר נוסדה על ידי משה אדרי, עוסקת בעבודות הריסה, עבודות ניסור וקידוח למגזר הפרטי והעיסקי. חברתנו מתחייבת לעבודה מקצועית ובמחירים הוגנים ותוך הצגת אמינות ושקיפות.

השאירו פרטים
שירותים נוספים

שלח טופס להצעת מחיר מהירה

דילוג לתוכן