ניסור כל מה שחשוב לדעת על חומר הבטון

בטון הוא אחד מחומרי הגלם המבוקשים ביותר בתעשיית הבנייה בתחום הניסור בטון. בעבר ייצור הבטון התבצע בעיקר באתר הבנייה, אך בשנים האחרונות עיקר הייצור שלו עבר למפעלים המתמחים בייצור בטון, והוא כונה בשם "בטון מובא" כדי להדגיש את ההבדל בין הבטון המיוצר באתר הבנייה לבין הבטון המובא אליו.

לבטון המובא יש מספר יתרונות, אפשר לדייק במרכיבים של תערובת הבטון ואפשר לבצע ייצור מקביל של סוגי בטון שונים לצרכים ולשימושים שונים.

חומר הבטון נחשב לחומר עמיד וחזק במיוחד, ולכן כדי לנסר אותו יש צורך בטכניקות שונות כאשר הטכניקה המובילה היא ניסור בטון באמצעות מסור יהלום

מהו התהליך של ייצור הבטון?

ייצור הבטון דורש ערבוב של כל החומרים לתערובת אחת.

בשלב הראשון יש לשים את כל הכמויות המוגדרות לקבלת כל סוג של חומר גלם ולערבב עד לקבלת התערובת.

לאחר שכל החומרים המרכיבים את התערובת עורבבו היטב יש להמשיך ולערבב את תערובת הבטון עד לרגע יציקת הבטון.

מאחר ובשנים האחרונות ייצור הבטון מתבצע במפעלים יש לערבל את התערובת כל הדרך עד לאתר הבנייה כדי לשמור על התערובת במצב נוזלי, מצב המתאים ליציקה.

את השינוע מבצעים באמצעות מערבל בטון. ללא ערבול תמידי מהמפעל ועד לאתר הבנייה, חומר הבטון יתקשה ואי אפשר יהיה לצקת אותו. מיד כאשר החומר מגיע אל אתר הבנייה, מעבירים את החומר מכלי השינוע אל מקום היציקה באמצעות משאבת בטון.

את היציקה מבצעים באמצעות שפיכה של תערובת הבטון אל תבניות ייעודיות ליציקת הבטון וכך יוצקים אותו.

מהם הסוגים השונים של הבטון?

יש סוגים שונים של בטון והם נבדלים זה מזה באופן ההכנה שלהם ובשימוש לצרכים שונים. באופן עקרוני אפשר לחלק את סוגי הבטון לסוגים פשוטים ולסוגים מתוחכמים יותר המיוצרים באמצעות טכנולוגיות מיוחדות.

  • בטון רזה – זהו סוג בטון אשר משמש כחוצץ בין יסודות הבניין לבין האדמה. השימוש בבטון הרזה מונע נזקים העלולים להיגרם בשל המגע בין התנאים הסביבתיים לבין יסודות המבנה.
  • בטון מצטופף מעצמו זהו סוג בטון המאפשר יציקה ללא גריפה או ריטוט. זהו בטון בעל עומס כניעה נמוך יותר מבטון רגיל, ולכן נוח יותר להשתמש בו ואין צורך באמצעים מיוחדים כדי לשמור עליו במצב נוזלי.
  • בטון שקוף למחצה – בטון שמשולבים בו סיבים אופטיים לשם העברת אור בין שני צדדי הבטון.
  • בטון נייר – זהו סוג בטון ששמו נגזר משתי מילים, בטון ונייר. בבטון זה לא מערבבים סוגי חצץ, במקומו מניחים בתערובת גזרי נייר. השימוש בבטון זה אינו נפוץ ולכן ניסיון הבנייה בו דל, אך יש לו מספר יתרונות כמו משקל נמוך ביחס לבטון רגיל ואפשרות שינוע קלה יותר.

ניסור בטון – הדרך הקלה והיעילה לניסור של כל סוגי הבטון

חומר הבטון נחשב לחומר חזק ועמיד במיוחד וכדי לנסר אותו יש צורך להיעזר ביהלום הנחשב לחומר החזק ביותר בטבע.

בעבר כאשר רצו לנסר את הבטון השתמשו בקונגו, כיום ניסור יהלום מחליף בהצלחה רבה את השימוש בקונגו, הוא מבצע את העבודה בדייקנות, בשקט, ללא לכלוך ובלי לגרום לנזקים בקירות הצמודים למקום הניסור.

תוכן עניינים

5/5 - (2 votes)
בטון טופ

בטון טופ

מנכ"ל חברה משה אדרי שעוסקת ניסור וקידוח בטון בפריסה ארצית, עבודה בסטנדרטים מחמירים – חברת בטון טופ אשר נוסדה על ידי משה אדרי, עוסקת בעבודות הריסה, עבודות ניסור וקידוח למגזר הפרטי והעיסקי. חברתנו מתחייבת לעבודה מקצועית ובמחירים הוגנים ותוך הצגת אמינות ושקיפות.

השאירו פרטים
שירותים נוספים

שלח טופס להצעת מחיר מהירה

דילוג לתוכן